Logo Przewdonik Katolicki

Znikając

Natalia Budzyńska
fot. Materiały prasowe

Oscar dla Anthony’ego Hopkinsa za rolę w filmie Ojciec jest całkowicie zasłużony. Popis aktorski jego i towarzyszącej mu Olivii Colman jest mistrzowski, a sam film poruszający do głębi.

O czym to film? O demencji? O relacjach ze starzejącym się ojcem? O najtrudniejszych decyzjach? O upływającym czasie? O starości? O człowieku czy o chorobie? A może o miłości? Kameralny dramat napisany na podstawie sztuki z 2012 r. zatytułowanej Ojciec przeniósł na ekran sam jego twórca, Florian Zeller. Najpopularniejszy obecnie francuski dramatopisarz (rocznik 1979), którego sztuki wystawiane są na wielu scenach (Ojca można było zobaczyć np. w Warszawie w Teatrze Ateneum; główną rolę grał Marian Opania), zadebiutował tym samym w roli reżysera. Ojciec w wersji filmowej nie jest tragifarsą, ale przejmującym dramatem.

PK-24.jpg

 

Pełna treść artykułu w Przewodniku Katolickim 24/2021, na stronie dostępna od 14.07.2021

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki