Logo Przewdonik Katolicki

Chaotyczne przekraczanie granic

Piotr Zaremba
Fot. Magdalena Bartkiewicz

Kiedy słyszę o przełamywaniu jakiegoś tabu, od razu wiem, że chodzi o obniżanie zbiorowej wrażliwości do poziomu podłogi. Może nie zawsze, ale bardzo często

Reżyserka Monika Strzępka została dyrektorką Teatru Dramatycznego w Warszawie, o czym tu pisałem. Jednym z jej pierwszych działań było udekorowanie teatru (mieszczącego się w przaśnym Pałacu Kultury, ale obładowanego ogromną tradycją) pozłacaną waginą (naturalnie rzeźbą). Instalowaniu waginy towarzyszyły dziwaczne rytuały nawiązujące do pogańskich kultów.
Pewien aktor średniego pokolenia radził się mnie, czy nie powinien jakoś na to widowisko zareagować. Grał kiedyś w Dramatycznym, czuje powagę tego miejsca i ubodła go ta groteska. Odradzałem. Bo przecież autorki każdego takiego „skandalu” tylko czekają na reakcje. Nawet powściągliwe w tonie będą zakwalifikowane jako gorszenie się. I na dokładkę komentowane w politycznym duchu jako wzywanie do cenzury. To, że ten „obrzęd” to prowokacja na poziomie nadaktywnej gimnazjalistki, nie zmieni niestety tego faktu.

banerek-pod-teksty.jpg

Pełna treść artykułu w Przewodniku Katolickim 39/2022, na stronie dostępna od 04.10.2022

Komentarze

Zostaw wiadomość

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki