Logo Przewdonik Katolicki

Pieniądze od ręki

Piotr Wójcik
FOT. FOTOLIA

Sezon przedświąteczny to okres intensywnego udzielania pożyczek krótkoterminowych. Choć chwilówki w Polsce wyraźnie się ucywilizowały, to wciąż jest to zdecydowanie najdroższy sposób pozyskania gotówki.

Przez lata jednym z najbardziej rzucających się w oczy elementów polskiego peryferyjnego kapitalizmu były wszechobecne punkty udzielania pożyczek krótkoterminowych, czyli tak zwanych chwilówek. Rzucały się one w oczy, tym bardziej że szyldy reklamowe tej branży, delikatnie mówiąc, nie należały do najbardziej wyszukanych. Jedna z najbardziej znanych tego rodzaju firm nabyła nawet flotę małych fiatów, które jeździły po polskich miastach z czymś na kształt billboardu na dachach, reklamując usługi mikropożyczek. Wyglądało to komicznie, tym bardziej że billboardy te wydawały się większe od pojazdów, które je przewoziły.

Pełna treść artykułu w Przewodniku Katolickim 49/2018, na stronie dostępna od 19.12.2018

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki