Logo Przewdonik Katolicki

Zakupoholizm

Renata Krzyszkowska, PK
Fot.

Przed nami Wielkanoc, drugi, zaraz po Bożym Narodzeniu, okres wzmożonych przedświątecznych zakupów. Niestety, nie tylko w tym czasie jesteśmy zewsząd atakowani krzykliwymi reklamami towarów, ofertami hipermarketów i banków nęcących szybkimi kredytami. Wszystko po to, by nas przekonać, że wydawanie pieniędzy jest przyjemne, łatwe i nieobarczone konsekwencjami. Efekt? Ulegamy wszechogarniającej...

Przed nami Wielkanoc, drugi, zaraz po Bożym Narodzeniu, okres wzmożonych przedświątecznych zakupów. Niestety, nie tylko w tym czasie jesteśmy zewsząd atakowani krzykliwymi reklamami towarów, ofertami hipermarketów i banków nęcących szybkimi kredytami. Wszystko po to, by nas przekonać, że wydawanie pieniędzy jest przyjemne, łatwe i nieobarczone konsekwencjami. Efekt? Ulegamy wszechogarniającej presji zakupów, popadamy w długi, kupujemy rzeczy, na które nas nie stać, w dodatku w ogóle nam niepotrzebne. W skrajnych przypadkach uzależniamy się od zakupów. Problem dotyczy zarówno ludzi bogatych, jak i tych o najskromniejszych dochodach. W wielu krajach zaburzenia te traktowane są podobnie jak alkoholizm i narkomania. Niektórym wystarczy samo uświadomienie sobie problemu, by rozważniej szafować pieniędzmi. Osoby poważnie uzależnione od zakupów same nie poradzą sobie z problemem, dlatego powinny skontaktować się z psychologiem.

Komentarze

Zostaw wiadomość

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki