Logo Przewdonik Katolicki

Sławą równy Haendlowi

Marta Szostak
fot. DeAgostini/Getty Images

Johann Adolf Hasse był jednym z najsłynniejszych kompozytorów swojej epoki. Mistrzowie muzyki barokowej właśnie przywrócili do życia jego starotestamentowe oratorium.

Naszą pierwszą tegoroczną wspólną podróż proponuję odbyć do baroku. Wnikliwi czytelnicy tej kolumny zauważą, że nie była to epoka, o której dorobku często rozmawialiśmy. Dopiero w ostatnim z tekstów pojawiła się wzmianka na temat płyty #LetsBaRock Aleksandra Dębicza i Jakuba Józefa Orlińskiego, którzy postawili przed sobą wyzwanie wyniesienia muzyki barokowej na zupełnie nowy poziom, decydując się przepuścić ją przez filtr muzyki współczesnej, co z założenia miało jeszcze bardziej podkreślić (i co podkreśliło znakomicie) jej ponadczasowość. Raz jeszcze zachęcam Was do sięgnięcia po ten album, zwłaszcza jeśli odnajdujecie przyjemność w zestawianiu ze sobą różnych wykonań i interpretacji tego samego artysty, bowiem i w omawianym dzisiaj albumie J.J.O. miał swój udział.

Muzyka baroku
Złapmy kontekst. Jesteśmy w baroku, którego początek związano z rokiem 1597 i skomponowaniem przez Jacopo Periego opery Dafne.

Pełna treść artykułu w Przewodniku Katolickim 2/2025, na stronie dostępna od 06.02.2025

Komentarze

Zostaw wiadomość

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki