Logo Przewdonik Katolicki

"Potwierdź" i przyjdź!

Marcin Jarzembowski
Fot.

Ulotka przypominająca graficznie jeden z najbardziej znanych portali społecznościowych Facebook promuje misyjne Zgromadzenie Ducha Świętego.

Ulotka przypominająca graficznie jeden z najbardziej znanych portali społecznościowych – Facebook promuje misyjne Zgromadzenie Ducha Świętego.

Powołaniowa inicjatywa jest owocem pracy zespołowej ojców, nowicjusza i młodych, związanych z duchaczami.

Pukanie do młodych serc

Na stronie tytułowej nie zabrakło słów z reguły zgromadzenia: „Przyjmujemy zadania, dla których Kościół z trudem znajduje pracowników”, a także hasła „Ogarnijmy to wspólnie”. – Zaczęliśmy zastanawiać się, w jaki sposób trafić dzisiaj do młodych. Co można im zaproponować jako materiał powołaniowy, reklamujący naszą misję. Stąd pomysł na ulotkę, która w swojej formie naśladuje znany portal – tłumaczy o. Maciej Sierzputowski CSSp.

Ulotka przedstawia Zgromadzenie Ducha Świętego pod opieką Niepokalanego Serca Maryi. W jednym z wpisów niejakiego Klaudiusza czytamy: „24-letni student prawa, pochodzący z bogatej rodziny, zbuntował się przeciw planom rodziców dotyczących jego przyszłości i założył w Paryżu seminarium dla najbiedniejszych studentów”. Mowa o Klaudiuszu Poullart des Places – założycielu duchaczy. Wszystko opatrzone jest ikonkami „Lubię to” i zachętą do komentarza.

Nie zabrakło prezentacji Wyższego Seminarium Duchownego Zgromadzenia Ducha Świętego, a także namiarów teleadresowych do duszpasterza odpowiedzialnego za powołania, którym jest właśnie o. Maciej Sierzputowski CSSp. – Dzisiaj jest to niesamowite narzędzie komunikacji. Młodzież spędza bardzo dużo czasu przy komputerze, właśnie na Facebooku. Tak młodzi ze sobą rozmawiają. Jednak w tym wypadku, aby zrealizować hasło „potwierdź”, będzie trzeba się zastanowić, przyjść, zadzwonić – dodał.

Nowe narzędzia w ewangelizacji

Na ulotce są również trzy inne zakładki. Tę o nazwie „Wiadomości” stanowią relacje misjonarzy, którzy pracują na co dzień na Madagaskarze, w Kongo, Kanadzie, Chorwacji, Paragwaju, we Włoszech i Hiszpanii. Zakładka „Powiadomienia” opisuje duchaczy, charyzmat i informuje o formacji seminaryjnej. Zakładka „Zaproszenia do grona znajomych” pokazuje tych, którzy stanowią „misyjną rodzinę duchaczy”. Wśród nich są: założyciel, odnowiciel, błogosławieni i słudzy Boży.

Całość puentują kolejne cytaty „Dołącz do nas…” i „Powołanie to niepokój serca, który jedynie w Chrystusie znajduje ukojenie”. – Ulotka ma być dowodem na to, że Kościół również szuka nowych środków komunikacji. Tyle mówi się o nowej ewangelizacji. Ona nie jest nowa, jeśli chodzi o treści. Jest nowa w formach i stylach. Mamy odczytywać znaki czasu, być z młodzieżą, mówić jej językiem, pracować nad tym, aby trafiać na dobry grunt. Trzeba mocno nad tym pracować, szczególnie jeśli chodzi o kapłanów, katechetów, ludzi świeckich będących z młodzieżą – zakończył o. Maciej Sierzputowski CSSp.

Duchacze pracują dziś na wszystkich kontynentach. To w sumie prawie 3 tys. ojców i braci oraz ponad 100 świeckich zrzeszonych.

 

 

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki