Logo Przewdonik Katolicki

Wybieramy zajęcia fitness

PK
Fot.

Aerobik, callanetics, pilates, a może jeszcze co innego? Które zajęcia będą dla nas najbardziej odpowiednie?

 

Powoli pogoda staje się coraz mniej słoneczna. Łatwo więc zniechęcić się do porannego joggingu, wycieczek rowerowych czy nordic walking. I choć nic nie zastąpi ruchu na świeżym powietrzu, to zawsze można skorzystać z bogatej oferty klubów fitness.

 

Intensywnie i rytmicznie

Jednym z najbardziej popularnych zajęć fitness jest aerobik. To wielokrotne powtarzanie energicznych ruchów oraz układów w rytm muzyki. Oparty jest na intensywnej wymianie tlenowej. Poprawia wytrzymałość, wzmacnia mięśnie i pomaga w odchudzaniu. Wśród zajęć możemy rozróżnić m.in. aerobic-dance (ćwiczenia ściśle skoordynowane z muzyką), step aerobic (popularny zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, polega na rytmicznym wchodzeniu i schodzeniu ze specjalnego stopnia), aqua aerobic (ćwiczenia wykonywane w wodzie, na basenie o różnej głębokości z różnymi przyrządami).

Do intensywnych zajęć ruchowych można również zaliczyć callanetics. Treningi polegają na powtarzaniu nieskomplikowanych ćwiczeń mających na celu poprawę sylwetki oraz zwiększenie wydolności organizmu. Trzeba jednak pamiętać, że w tym wypadku efekt nie będzie natychmiastowy. Z pewnością są to zajęcia dla osób wytrwałych, ponieważ wymagają dużo samozaparcia i konsekwencji.

 

Relaks i muzyka

Kluby fitness oferują również zajęcia bardziej relaksujące, a przy tym mające wpływ na nasze zdrowie. Wśród nich jest np. pilates. Ta metoda ćwiczeń ma na celu stworzenie równowagi w całym ciele. Zajęcia odbywają się przy spokojnej muzyce i polegają na rozciąganiu i spinaniu mięśni. Poprawiają koordynację, równowagę i elastyczność. W pilates liczy się nie tyle ilość wykonywanych ćwiczeń, co ich jakość i systematyczność.

Dla wytrzymałych

Wśród ofert fitness bardzo popularny stał się ostatnio spinning. Jest to trening pod okiem instruktora polegający na rytmicznej jeździe na rowerze stacjonarnym. Każda lekcja powinna składać się z rozgrzewki, właściwego treningu oraz stretchingu. Intensywność treningu kontrolowana jest za pomocą monitorów pracy serca. Bez wątpienia spinning jest jedną z najintensywniejszych form fitness i wymaga wysiłku.

ter

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki