Logo Przewdonik Katolicki

Dbamy o felgi

Piotr Chomicki
Fot.

Trzeba przyznać, że nic tak nie zdobi samochodu jak obręcze kół wykonane z lekkich stopów popularnie zwane alufelgami. Właściciele takich samochodów wydają niemałe pieniądze po to, by ich cacko wyróżniało się w tłumie i dumnie prezentowało w blasku słońca. Jednakże po jakimś czasie stwierdzamy, że nasze felgi nie wyglądają już tak kunsztownie jak wtedy, gdy wybieraliśmy je...

Trzeba przyznać, że nic tak nie zdobi samochodu jak obręcze kół wykonane z lekkich stopów popularnie zwane alufelgami. Właściciele takich samochodów wydają niemałe pieniądze po to, by ich cacko wyróżniało się w tłumie i dumnie prezentowało w blasku słońca. Jednakże po jakimś czasie stwierdzamy, że nasze felgi nie wyglądają już tak kunsztownie jak wtedy, gdy wybieraliśmy je ze sklepowej półki czy katalogu.

Aby odwrócić ten stan rzeczy, należy zaopatrzyć się w specjalny środek do czyszczenia felg aluminiowych. W pierwszej kolejności oczyszczamy nasze obręcze w tradycyjny sposób. Następnie stosujemy zakupiony wcześniej specyfik, który posiada bardzo silne właściwości czyszczące i rozpuszczające osad powstały w wyniku odkładania się pyłu z okładzin ciernych.

Preparat ten należy dokładnie rozprowadzić i odczekać od kilku do kilkunastu minut. Ostatnią czynnością jest szorowanie i płukanie kół. Proszę nie wykonywać tej czynności w pełnym słońcu, gdyż środek czyszczący zdąży wyschnąć, zanim jeszcze odpowiednio zadziała. Nie zawsze od razu osiągniemy zamierzony cel (czyli piękne lśniące felgi), dlatego też cykl ten będziemy musieli powtórzyć parę razy.

Teraz, kiedy mamy już najładniejsze felgi na parkingu, możemy skupić się na oponach. Dostępne na rynku preparaty pielęgnacyjne łączą piękne z pożytecznym. Po ich zastosowaniu opona ma pełniejszą barwę i sprawia wrażenie wręcz tłustej (niczym wypastowane buty). Dzięki temu zapobiegamy też powstawaniu pęknięć na bocznej powierzchni opon.

Podczas eksploatacji felg aluminiowych powinno się szczególnie uważać na nierównościach, torowiskach i podjazdach pod krawężniki. Obręcza takie mają większą skłonność do odkształcania, co nie zawsze można naprawić. Dotyczy to zwłaszcza pojazdów z niskim profilem opony.

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki