Logo Przewdonik Katolicki

Panda 1,3 Multijet

Piotr Chomicki
Fot.

Zupełnie niedawno miała miejsce w Polsce premiera fiata Pandy z silnikiem Multijet. Chociaż sam model jest już dosyć popularny na naszych drogach, a silnik też można zobaczyć pod niejedną maską, to takiej "kombinacji" jeszcze nie było. Malutki miejski samochód z nowoczesnym silnikiem diesla na pewno przykuje uwagę niejednego kierowcy. Trudno doszukać się różnic zewnętrznych, nie...

Zupełnie niedawno miała miejsce w Polsce premiera fiata Pandy z silnikiem Multijet. Chociaż sam model jest już dosyć popularny na naszych drogach, a silnik też można zobaczyć pod niejedną maską, to takiej "kombinacji" jeszcze nie było. Malutki miejski samochód z nowoczesnym silnikiem diesla na pewno przykuje uwagę niejednego kierowcy.


Trudno doszukać się różnic zewnętrznych, nie licząc znaczka z tyłu, między omawianym modelem a wersją benzynową. Cały czas mamy do czynienia z małym, miejskim samochodem, który ma wiernie służyć kierowcy i ma być oszczędny. Przyjrzyjmy się więc źródłu naszych oszczędności, czyli silnikowi.
Jest to bardzo nowoczesna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa Multijet oraz turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowanego (intercooler). Czterocylindrowy silnik o pojemności 1248 cm3 zapewnia moc 70 KM. Nie bez znaczenia dla kierowcy pozostanie też spory maksymalny moment obrotowy wynoszący 145 Nm przy 1500 obr/min.
Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Wewnątrz pojazdu jest cicho, do kabiny nie przedostają się żadne nieprzyjemne drgania. Jak można było się spodziewać, produkowany w Polsce diesel jest bardzo dynamiczny. Kierowca nie będzie narzekał na brak mocy. Auto sprawnie przyspiesza, szczególnie po osiągnięciu wyższych obrotów silnika.
Nie zawiedziemy się również na stacji benzynowej. Włoski koncern proponuje znakomitą alternatywę na rosnące ceny paliw. Nowa Panda pochłaniać ma w trasie niecałe 4 litry oleju napędowego na 100 kilometrów. Jest to z pewnością jeden z najlepszych wyników na naszym rynku, osiągnięty dzięki nowoczesnemu silnikowi w połączeniu z małymi gabarytami pojazdu.
Oczywiście nie ma nic za darmo. Aby jeździć tak ekonomicznym samochodem i oszczędzić sobie nerwów przy tankowaniu, należy dopłacić w salonie około 10 000 złotych.

Osiągi - zużycie paliwa

Prędkość maksymalna (km/h) - 160
Przyspieszenie (s): - (2 osoby + 20 kg)
od 0 do 100 km/h - 13

Zużycie paliwa:

Cykl miejski (l/100 km) - 5,4
Cykl pozamiejski (l/100 km) - 3,7
Cykl mieszany (l/100 km) - 4,3
Pojemność zbiornika paliwa (l) - 35

Komentarze

Zostaw wiadomość

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki