Pięciolatki potrafią logicznie łączyć fakty i wyciągać wnioski na podstawie dostępnych informacji. Bardzo szybko się uczą i chętnie poszerzają swą wiedzę o świecie. Warto zatem to dziecku ułatwić. Jest wiele książek i programów komputerowych oraz filmów edukacyjnych posługujących się językiem zrozumiałym dla dzieci. Jednocześnie pamiętajmy, jak wielkie zadanie stoi przed dzieckiem. Musi poznać ogrom faktów dla dorosłych oczywistych (jak choćby to, że czytamy z lewa na prawo), a do tego nauczyć się odróżniać rzeczywistość od fikcji. Przykładowymi zabiegami tylko utrudniamy dziecku to zadanie (nawet jeśli nasze intencje są pozytywne). Dzieci w tym wieku są naturalnie otwarte na wiarę w Boga, a z drugiej strony skłonne uwierzyć w zajączka, bociana i gwiazdora. Zaufanie i dziecięca wiara w słowa dorosłych bywają też nadużywane przez wmawianie dzieciom kłamstw „tak dla zabawy”. Dlatego warto przemyśleć, co przekazujemy dziecku jako prawdę, by nie zaciemniać obrazu rzeczywistości, a raczej ułatwić zadanie.
W dążeniu do wspomagania rozwoju należy też zachować umiar. Najbardziej efektywne jest staranne dobranie dwóch zajęć tygodniowo, prowadzonych w formie zabawowej, a jednocześnie na wysokim poziomie merytorycznym.