W poznańskim kościele Maryi Królowej na rynku Wildeckim, w czwartkowy wieczór 15 marca, muzyka i historia stopiły się w jedną opowieść.
„Pasja według św. Mateusza” J.S. Bacha i katolickiego księdza – „Stabat Mater” Antonia Vivaldiego poprzez dźwięki wygrały historię ewangelików i katolików, której to świątynia była niemym świadkiem od 1907 roku. Czas zaboru, dramatu wojen, exodus na Zachód i porzucenie ukochanego kościoła przez ewangelików (pierwotnie kościoła pw. św. Mateusza), a także cierpienie prześladowanych przez hitlerowców, a następnie komunistyczne rządy Polaków wybrzmiały w muzycznych opowieściach genialnych kompozytorów o Męce Chrystusa.
Słuchacze w modlitewnym zasłuchaniu oddawali się artystycznej medytacji, a muzycy, dzięki znakomitej interpretacji i wyczuciu charakteru wydarzenia stali się dla nich kaznodziejami. Poprzez repertuar i niepowtarzalny klimat koncert połączył rangę wydarzenia z pełnym skupienia czasem Wielkiego Postu. Uroczystość nabrała religijnego charakteru. Pomimo wypełnionego po brzegi kościoła panowała przejmująca cisza.
Koncert jubileuszowy z okazji 100-lecia wybudowania świątyni usłyszeliśmy w wykonaniu Sinfonietty Polonii pod batutą Cheunga Chau i Chóru Kameralnego UAM pod kierownictwem Krzysztofa Szydzisza. Partie solowe wykonali: Tomasz Raczkiewicz, kontratenor i Bartłomiej Szczeszek, tenor. Koncert zorganizowała Parafia Maryi Królowej wraz z Fundacją Muzyczną Apollo i Fundacją im. Antoniny Kaweckiej.