Logo Przewdonik Katolicki

Znawcy Biblii

Barbara Miller
Fot.

Gimnazjum Publiczne nr 3 we Włocławku zorganizowało 6 listopada trzecią edycję konkursu poświęconego postaci i nauczaniu Ojca Świętego Jana Pawła II. Patronat nad przedsięwzięciem sprawował dyr. Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej Włocławskiej ks. dr Kazimierz Skoczylas. Papież nakłaniał nas do częstej, uważnej lektury Pisma Świętego; mając to na uwadze, organizatorzy...

Gimnazjum Publiczne nr 3 we Włocławku zorganizowało 6 listopada trzecią edycję konkursu poświęconego postaci i nauczaniu Ojca Świętego Jana Pawła II. Patronat nad przedsięwzięciem sprawował dyr. Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej Włocławskiej ks. dr Kazimierz Skoczylas.

Papież nakłaniał nas do częstej, uważnej lektury Pisma Świętego; mając to na uwadze, organizatorzy konkursu zachęcili gimnazjalistów do wysiłku dokładnego poznania Księgi Rodzaju i Księgi Wyjścia. Eliminacje wstępne odbyły się w szkołach; do udziału w dalszych zmaganiach zgłosiło się dziewięć ekip. Formuła konkursu polegała na wszechstronnym zaangażowaniu się w przekaz zdobytej wiedzy. Różnorodność zadań dała możliwość wykazania się posiadaniem wiadomości wykraczających ponad program nauczania religii, co pozwoliło nadać zwycięzcom tytuł Znawcy Biblii.

Bezkonkurencyjni okazali się przedstawiciele Gimnazjum im. ks. Jana Długosza we Włocławku. Zaimponowali szybkością działania i umiejętnością pracy zespołowej. Zasłużenie otrzymali zaszczytne pierwsze miejsce i tytuł. Gratulujemy uczniom i ich katechetce p. Ilonie Maciejewskiej. Na uznanie zasługują również ekipy Gimnazjum nr 4 i nr 3 we Włocławku, które zajęły drugie i trzecie miejsce. Nagrody rzeczowe dla laureatów ufundowała dyrekcja Gimnazjum nr 3 we Włocławku i ks. dr Kazimierz Skoczylas. Jego zdaniem, poziom wiedzy biblijnej uczniów daje powody do radości i nadziei, że niemała liczba gimnazjalistów czyta Pismo Święte ze zrozumieniem. Kolejna edycja konkursu odbędzie się za rok.

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki