Logo Przewdonik Katolicki

Oólnopolski Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Komorniki 2006

Natalia Budzyńska
Fot.

Ogólnopolski Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Komorniki 2006 Po raz pierwszy niedaleko Poznania w kościołach niewielkich Komornik i pobliskich Wir odbywa się festiwal muzyki organowej. To dobrze, że takich festiwali jest w Polsce coraz więcej i choć laikowi może się wydawać, że niczym się nie różnią, to jednak najważniejsza różnica polega na brzmieniu organów. W kościele...

Ogólnopolski Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
Komorniki 2006

Po raz pierwszy niedaleko Poznania w kościołach niewielkich Komornik i pobliskich Wir odbywa się festiwal muzyki organowej. To dobrze, że takich festiwali jest w Polsce coraz więcej i choć laikowi może się wydawać, że niczym się nie różnią, to jednak najważniejsza różnica polega na brzmieniu organów. W kościele pw. św. Andrzeja Apostoła w Komornikach i parafii pw. św. Floriana w Wirach został przeprowadzony generalny remont instrumentów, a organom przywrócono pełną dyspozycję brzmienia, co w połączeniu z akustyką wnętrza kościołów stwarza bardzo dobre warunki do prezentacji takiego typu muzyki. Do pierwszej edycji festiwalu zaproszono muzyków reprezentujących trzy polskie ośrodki muzyczne: Poznań, Łódź i Gdańsk. Trzy pierwsze koncerty już się odbyły, a 16 lipca czeka nas ostatni, zamykający festiwal. W kościele w Wirach o godz. 17 usłyszymy Polską Orkiestrę Barokową, a na organach będzie grał Krzysztof Czerwiński, dyrygent orkiestry. Specjalizuje się ona w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej zgodnie z najnowszymi tendencjami, czyli w małych składach lub pojedynczej obsadzie. Profil repertuarowy orkiestry związany jest szczególnie z orkiestrową i oratoryjno-kantatową muzyką epoki baroku. Współzałożyciel zespołu, Krzysztof Czerwiński, uczył się w klasie organów prof. Józefa Serafina, studiował także w Nowym Jorku i Birmingham. Współpracował z Poznańskim Chórem Katedralnym, Lichfield Cathedral Choir w Wielkiej Brytanii, a obecnie jest dyrygentem chóru kameralnego Konserwatorium w Birmingham. Zdobył wiele nagród w Polsce, USA i Wielkiej Brytanii. Organy, na których będzie grał w Wirach, zbudowała 100 lat temu firma „Knauff i Syn” z Bleicherode; posiadają 17 głosów złożonych z 1004 piszczałek. W wykonaniu Polskiej Orkiestry Barokowej i Krzysztofa Czerwińskiego usłyszymy Koncert Bachowski: I Suitę Orkiestrową C-dur, Toccatę, Adagio i Fugę C-dur na organy solo oraz I Koncert Brandenburski F-dur.

„Przewodnik Katolicki” objął festiwal patronatem.

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki