Logo Przewdonik Katolicki

Oryginalne czy podrabiane

Grzegorz Wojtaszek
Fot.

Zgodnie z unijną dyrektywą, za części oryginalne uważa się te, które zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami i specyfikacją producenta samochodu oraz powstały na tych samych liniach produkcyjnych, co wszystkie inne części wytworzone do produkcji nowego samochodu. Oczywiście dana część musi także posiadać logo producenta. Serwisując auto po okresie gwarancyjnym, stajemy często...

Zgodnie z unijną dyrektywą, za części oryginalne uważa się te, które zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami i specyfikacją producenta samochodu oraz powstały na tych samych liniach produkcyjnych, co wszystkie inne części wytworzone do produkcji nowego samochodu. Oczywiście dana część musi także posiadać logo producenta.


Serwisując auto po okresie gwarancyjnym, stajemy często przed dylematem czy skorzystać z usług autoryzowanych stacji obsługi samochodów, które oferują, lub przynajmniej powinny oferować, oryginalne i atestowane części, czy też zdecydować się na przegląd w warsztatach oferujących niższe ceny, ale nie oryginalne części i materiały eksploatacyjne.
Najlepiej jest oczywiście korzystać ze stacji autoryzowanych, gdyż mamy większą pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalnie (mechanicy w takich warsztatach zajmują się tylko daną konkretną marką samochodową, mają więc duże doświadczenie w tym zakresie, ponadto odbywają szkolenia pogłębiające wiedzę techniczną i praktyczną).
Poza tym musimy mieć świadomość, że części tzw. nieoryginalne często różnią się jakością oraz trwałością od materiałów zalecanych przez producenta pojazdu. To, że producent zaleca takie a nie inne klocki hamulcowe, amortyzatory czy też olej itd., wynika często z wieloletnich kosztownych badań, doświadczeń i analiz. Wszystko po to, by samochód był bezpieczniejszy, trwalszy i bardziej niezawodny.
Powstaje więc pytanie, czy szukając oszczędności, należy ignorować zalecenia producenta samochodu? Czy zatem jesteśmy skazani "dożywotnio" na autoryzowane stacje?
Niekoniecznie. Zasada powinna być taka, że tam, gdzie chodzi o bezpieczeństwo kierowcy i podróżujących, a więc o układ hamulcowy, zawieszenie czy też silnik, wybierać powinniśmy części oryginalne.
Przy mniej istotnych podzespołach śmiało możemy korzystać z części nieoryginalnych, np. układ wydechu, wycieraczki do szyb itp. Budujące jest to, że wielu producentów nieoryginalnych części zdaje sobie sprawę, że od ich profesjonalizmu oraz uczciwości zależy bezpieczeństwo podróżujących pojazdem, dlatego starają się, by ich wyroby dorównywały jakością tym oryginalnym.

Komentarze

Zostaw wiadomość

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki