Logo Przewdonik Katolicki

Czy pierwszy milion trzeba ukraść? Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie, Brian Engelland

 Czy pierwszy milion trzeba ukraść? Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie, Brian Engelland

Jak wprowadzić uczciwość do swojej firmy i dlaczego jest ona tak istotna dla osiągnięcia sukcesu? Z jakich narzędzi i standardów korzystać, aby było to możliwe? Jak budować relacje biznesowe w oparciu o wzajemne zaufanie?

Czy pierwszy milion trzeba ukraść? to kontynuacja i rozwinięcie książki Ethics Essentials for Business Leaders (Podstawy etyki dla liderów biznesu) oraz lektura obowiązkowa dla każdego, kto uważa, że udany biznes to nie tylko zysk, bo sukcesu firmy nie przelicza się jedynie na pieniądze, ale też na liczbę zadowolonych klientów i pracowników. Autor, przytaczając wiele przykładów i pisząc o ekonomii językiem zrozumiałym nawet dla laika, pokazuje, że ten, kto prowadzi własne przedsiębiorstwo, wciąż może – i musi – pozostać człowiekiem uczciwym, moralnym, działającym w zgodzie z nauką Kościoła katolickiego.

Brian Engelland pisze: „Czy pierwszy milion trzeba ukraść? zrodziła się z towarzyszącego mi w całej karierze zawodowej zainteresowania robieniem właściwych rzeczy, i to robieniem ich we właściwy sposób. (…) Jak pisał św. Jan Paweł II, celem przedsiębiorstwa nie jest po prostu generowanie zysku, ale raczej tworzenie wspólnoty osób, które wytwarzają coś dobrego, aby zaspokajać potrzeby społeczeństwa. Służenie innym to podstawowa sprawa w biznesie. A służenie innym dobrze jest jego ostatecznym celem”.

To książka, w której można znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania: Jak wprowadzić uczciwość do swojej firmy i dlaczego jest ona tak istotna dla osiągnięcia sukcesu? Z jakich narzędzi i standardów korzystać, aby było to możliwe? Jak budować relacje biznesowe w oparciu o wzajemne zaufanie? W jaki sposób rozwijać potencjał i motywację swoich pracowników? Jak działać i kształtować wizerunek, aby stać się tzw. „love brandem”? Co i dlaczego warto robić, aby tworzyć wiodące na rynku produkty i usługi, zachęcające klientów do ich zakupu?

Rekomendacje:
– Na taką książkę czekałem! Nareszcie spojrzenie na biznes z perspektywy katolickiej bez kompleksów – zarówno bez porzucania starego Magisterium, jak i bez naiwności graniczącej niekiedy z pobożnym socjalizmem. Polecam.
Maciej Gnyszka – założyciel Towarzystw Biznesowych
 
– Mocna strona książki to proste, czytelne i pogłębione przybliżenie praktycznych aspektów etyki w biznesie. Idzie ono w parze z osobą autora, który łączy doświadczenie biznesowe i edukacyjne z zaangażowaniem w życie Kościoła. Obserwujemy efekt synergii obu elementów na kartach tej książki.
Bernard Fruga – trener zarządzania i sprzedaży
 
Dobrze, jeżeli przedsiębiorczość jest bardziej filozofią życia, w której mamy mocno określone wartości. Pomagają nam one wytrwać i obrać właściwy kierunek w momentach, w których nie mamy żadnych podpowiedzi. Świat potrzebuje ludzi dobrych w tym, co robią, i dobrze jeśli są to rzeczy, które oni naprawdę lubią – wtedy praca nie męczy, bo jest realizacją wewnętrznej misji. Takiej pracy każdy z nas szuka. Ta książka na pewno pomoże w jej znalezieniu.
Katarzyna Gierczak-Grupińska – fundator i prezes Fundacji Firmy Rodzinne
 
O autorze:
Brian Engelland – autor kilkudziesięciu artykułów i książek, wykładowca marketingu na wydziale biznesu i ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Ameryki w Waszyngtonie, gdzie pełni funkcję kierownika zakładu The Edward J. Pryzbyla Chair of Business and Economics. Przed rozpoczęciem kariery akademickiej był menedżerem do spraw rozwoju produktu, pracował na kierowniczych stanowiskach w korporacjach z listy Fortune 500, a następnie został prezesem agencji doradztwa marketingowego Engelland and Associates, z powodzeniem pomagającej swym klientom wprowadzać nowe produkty i usługi na całym świecie. 
 

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki