Logo Przewdonik Katolicki

Mechaniczne blokady zabezpieczające przed kradzieżą

Grzegorz Wojtaszek
Fot.

Nie ma na rynku takiego zabezpieczenia, które całkowicie chroniłoby nasz samochód przed kradzieżą. Sens montowania w naszym aucie różnego rodzaju zabezpieczeń antywłamaniowych polega na tym, by okres potrzebny złodziejowi do "przejścia" danego zabezpieczenia był możliwie jak najdłuższy. Im więcej potencjalny złodziej będzie miał "pracy" z danym zabezpieczeniem, tym większa szansa...

Nie ma na rynku takiego zabezpieczenia, które całkowicie chroniłoby nasz samochód przed kradzieżą.


Sens montowania w naszym aucie różnego rodzaju zabezpieczeń antywłamaniowych polega na tym, by okres potrzebny złodziejowi do "przejścia" danego zabezpieczenia był możliwie jak najdłuższy. Im więcej potencjalny złodziej będzie miał "pracy" z danym zabezpieczeniem, tym większa szansa na to, że ktoś go spłoszy lub po prostu sam zrezygnuje. Pierwszą przeszkodą dla złodzieja jest zawsze zamek od drzwi samochodowych. W nowszych modelach aut, gdzie zamki produkowane są z dobrej jakości materiału, złodziej potrzebuje około minuty, aby obejść czy złamać taki zamek. W samochodach starych wystarczy kilka sekund. Trzeba tu przy okazji wspomnieć, że wlewanie do zamków drzwiowych różnego rodzaju smarów, olejów czy też odmrażaczy nie pozostaje niestety bez negatywnego wpływu na trwałość tych urządzeń. Jeśli idzie o wewnętrzne mechaniczne zabezpieczenia antywłamaniowych, to można powiedzieć, że na rynku istnieje kilka takich mechanizmów. I tak np. istnieją blokady na kierownicę, które uniemożliwiają jej poruszanie. Niestety, nie należą one do zbyt skutecznych, dlatego że złodzieje przecinają kierownicą, robiąc z niej wolant jak w samolocie i po prostu odjeżdżają autem. Później wystarczy wymienić kierownicę na nową i "po kłopocie". Są też w sprzedaży różnego rodzaju "laski" i blokady na pedały od hamulca, sprzęgła czy też gazu. Jeśli wykonane są z twardej stali, to faktycznie mogą być dużym utrudnieniem dla złodzieja, dlatego że pod nogami jest mało miejsca, co utrudnia dostęp do tych mechanizmów. Niestety, z tych samych względów są mało praktyczne w montażu i demontażu, no i pozostaje problem, gdzie je potem umieścić i przewozić. Poza tym sprawny złodziej mimo zablokowanego sprzęgła będzie umiał włączyć pierwszy bieg i powoli odjechać w zaciszne miejsce. Można także wspomnieć o blokadach na dźwignie zmiany biegów. Istnieją różne typy blokad, które najczęściej przez złodziei przecinane są odpowiednim sprzętem, co nie zajmuje więcej czasu niż kilkanaście sekund. Do najpopularniejszych zabezpieczeń mechanicznych można zaliczyć blokady skrzyni biegów popularnie zwane niedźwiedziami. Montowane są najczęściej wewnątrz tunelu, co znacznie utrudnia dostęp do nich. Są chyba najskuteczniejsze z wymienionych wcześniej, przy tym łatwe w obsłudze i nie zajmują wiele miejsca. Niestety, mają też swoje wady, bowiem blokady te pozostawia się na wstecznym biegu, złodziej więc może uruchomić pojazd i odjechać na wstecznym. Nie ma skutecznej ochrony zabezpieczającej przed kradzieżą auta. Natomiast trzeba mieć świadomość, że złodzieje w pierwszej kolejności kradną auta, które nie mają żadnych zabezpieczeń i które są dla nich "łatwe". Widok takich czy innych blokad w naszym aucie może złodzieja skutecznie zniechęcić czy skłonić do tego, by swoją "uwagę" skierował na auta bez żadnych zabezpieczeń. Najważniejsze jest jednak, by ubezpieczyć samochód, wykupując polisę AC, gwarantującą nam zwrot pieniędzy z tytułu skradzionego samochodu.

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki