Bardzo często konsumenci, szczególnie osoby pracujące, nie mają czasu, by zgłosić reklamację wadliwego towaru. Jak w takiej sytuacji postępować?
Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę o wadach towaru w okresie dwóch miesięcy od ich stwierdzenia, w przeciwnym razie utraci uprawnienia reklamacyjne. Wystarczy wysłać w terminie list polecony (względy dowodowe). Towar może być dostarczony później przez osobę upoważnioną, np. członka rodziny, znajomego. Niezbędnym warunkiem rozpatrzenia większości reklamacji jest przekazanie do sklepu uszkodzonego towaru. Niektóre produkty (o większych gabarytach) lub usługi (na stałe zainstalowane urządzenia, np. c.o.) powinny być sprawdzone u konsumenta. Uwaga! Zgłaszanie się z reklamacją przed kolejnym sezonem użytkowania, np. z obuwiem zimowym dopiero we wrześniu, spowoduje uzasadnione prawnie odrzucenie reklamacji ze wskazanych wyżej przyczyn formalnych zbyt późnego zareklamowania. Nie warto też czekać z reklamacją i użytkować uszkodzony produkt, aż do momentu jego zniszczenia, tym bardziej gdy na pewnym etapie uszkodzenie to można było naprawić.