Muzeum będzie można zwiedzać do końca stycznia 2014 roku. Pomysłodawczynią przedsięwzięcia jest Agnieszka Wiśniewska, Prezes Fundacji Wielkopolska Brand, głównego organizatora przedsięwzięcia. Muzeum połączy innowacyjną technologię oraz multimedia z archiwalnymi materiałami. Stare zdjęcia, charakterystyczne elementy scenograficzne, rekwizyty z Powstania Wielkopolskiego, materiały filmowe i dźwiękowe zaprezentujemy w nowoczesny, interaktywny i niezwykle sugestywny sposób – mówi Agnieszka Wiśniewska i dodaje: jestem przekonana, że zastosowanie nowych technologii przyciągnie uwagę młodych ludzi, dzięki czemu projekt ten stanie się ponadpokoleniowym przedsięwzięciem i ważnym głosem w dialogu z historią regionu.
- To nie będzie muzeum mające ambicje przekazania całościowego obrazu historii powstania z jego złożoną genezą. Celem tej interaktywnej instalacji będzie atrakcyjne ukazanie najważniejszych zjawisk i wątków oraz skłonienie odbiorców do dalszego poszukiwania informacji na ten temat – dodaje profesor Zbigniew Pilarczyk, konsultant merytoryczny przedsięwzięcia. Jan Mazurczak, Prezes Zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT), zwraca szczególną uwagę na walory promocyjne przedsięwzięcia: Jesteśmy przekonani, że Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego stanie się ważnym elementem promocji Wielkopolski zarówno w kraju, jak i za granicą, budując pozytywny wizerunek regionu i jego mieszkańców.
Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego to nie tylko plenerowa lekcja historii w samym centrum Poznania, ale przede wszystkim nowoczesny, obywatelski projekt, który pozwoli na wielopłaszczyznowy dialog historii ze społeczeństwem. Wydarzenie to ma nie tylko ogromne znaczenie edukacyjne i kulturalne, ale także odznacza się dużym potencjałem promocyjnym regionu.
Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego adresowane jest do szerokiego grona odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów – specyfika wydarzenia, łączenie tradycyjnych form wystawienniczych z innowacyjnymi rozwiązaniami, to atrakcyjny sposób ukazania historii i nawiązania dialogu między pokoleniami. To również miejsce do redefinicji takich wartości, jak rodzina, patriotyzm, wiara, wolność, tradycja. Tym samym – chociaż jest to projekt o zasięgu lokalnym - do uczestnictwa w tych niecodziennym wydarzeniu zapraszamy mieszkańców całej Polski oraz gości z zagranicy.
Fundacja Wielkopolska Brand wyraża nadzieję, że projekt spodoba się Wielkopolanom i w kolejnych latach podobne instalacje będą eksponowane w wielu miastach nie tylko naszego regionu, przybliżając w ten sposób historię Powstania Wielkopolskiego mieszkańcom Warszawy, Gdańska czy Krakowa.
PAMIĄTKI
Ważnym elementem projektu będzie prezentacja pamiątek rodzinnych, które do tej pory pozostawały jedynie w prywatnych rękach. Nowoczesna technologia pozwoli zeskanować takie obiekty, a następnie zaprezentować je w formie cyfrowej, tak, aby oryginały z powrotem mogły wrócić do ich właścicieli. – Marzę, by pewnego dnia zeskanować wszystkie pamiątki z Powstania Wielkopolskiego, zarówno te, które są własnością instytucji, jak i te, które przechowywane są w rękach prywatnych, i zgromadzić je w jednym miejscu, tworząc w ten sposób Wirtualne Muzeum Powstania Wielkopolskiego – mówi Agnieszka Wiśniewska, prezes Fundacji Wielkopolska Brand.
Osoby, które posiadają pamiątki z tego okresu i chciałby je zaprezentować w Muzeum proszone są o kontakt mailowy pod adresem: pamiatki@wielkopolskabrand.com lub telefoniczny pod numerem tel. 791 062 515.
ZWIEDZANIE
27.12.2013-31.01.2014
wstęp bezpłatny
Zwiedzanie grupowe – konieczność rezerwacji miejsc: rezerwacje@wielkopolskabrand.com, tel. 791 062 515
Weekendy – rodzinne zwiedzanie z przewodnikiem, informacje: www.wielkopolskabrand.com
ORGANIZATOR
Fundacja Wielkopolska Brand