W planach Szkoły Podstawowej nr 2 we Włocławku zapisane jest zadanie wyboru jej patrona. W roku szkolnym 2006/2007 uczniowie, ich rodzice i członkowie grona pedagogicznego zgłaszali propozycje kandydatów. Podano wiele nazwisk osób godnych imienia patrona; ostatecznie większością głosów opowiedziano się za wyborem św. Jadwigi Królowej.
Organizacja przygotowania uroczystości nastąpi po pozytywnym zaopiniowaniu wyboru przez Radę Miejską we Włocławku. Przez cały rok urzeczywistnialiśmy program działań dydaktyczno-wychowawczych, poprzedzający nadanie szkole imienia. Uczniowie zostali gruntownie zaznajomieni z dziejami życia i legendą patronki. W bibliotece zgromadzono bogato ilustrowane materiały piśmiennicze (księgozbiór i portfolio). Poszczególne klasy rywalizowały o laury najlepszego kronikarza (albumy tematyczne) i o laury najlepszego znawcy życia i epoki królowej Jadwigi (konkursy wiedzy o przyszłej patronce). Odbyły się apele i inscenizacje teatralne. Najmłodsi uczniowie wykonali wiele portretów królowej przy użyciu rozmaitych technik plastycznych. Wszystkie te działania odbywały się w celu popularyzacji postaci i kultu św. Jadwigi Królowej, kształtowania postaw moralnych u dzieci oraz upowszechniania ideałów i wartości reprezentowanych przez przyszłą patronkę. Równie ważnym, przewidywanym celem jest integracja ze społecznością Rodziny Szkół Jadwiżańskich w Polsce.
W Szkole Podstawowej nr 2 pracuję jako nauczyciel bibliotekarz. Nie ukrywam, że przygotowywanie konkursów o życiu, legendzie i czasach, w których żyła Jadwiga Andegaweńska, sprawiało mi przyjemność. Cieszą mnie indywidualne i zespołowe sukcesy dzieci; praca z nimi i dla nich daje dużo radości i zadowolenia. Wierzę, że szkoła, której patronką zostanie jedyna w dziejach Polski święta królowa, patronka jednoczącej się Europy i wzór świętości dla osób świeckich, pani miłosierna i krzewicielka pokoju, będzie kształtowała w uczniach poczucie tożsamości narodowej w aspekcie historycznym i religijnym. Wierzę, że dzięki otrzymanemu tu wychowaniu i wiedzy ich stosunek do przeszłości, teraźniejszości i budowania przyszłości będzie stawał się coraz dojrzalszy.