Czytanie na dziś: Hi 42,1–3.5–6.12–17; Łk 10,17–24
Wywiad z Piotrem Wysockim, współzałożycielem ZHR i przedsiębiorcą, o wierze Bogu i wierze we własne możliwości, miłości i fascynacji, które wzmacniają relacje rodzinne i zawodowe.
Mimo dostępności bajek w formie filmu dzieci uwielbiają czytanie na głos przez rodziców. Ale warto też wspólnie czytać z nastolatkiem, choć już na innych zasadach.
Każdy rodzic musi się zmierzyć się z zachowaniami antyspołecznymi, aktami buntu czy wręcz agresją dziecka, zwłaszcza tego w wieku 2-5 lat. Czy w tej sytuacji „kochaj i przeczekaj” to najlepsza strategia?
Co robić, gdy dziecko zaczyna przyjaźnić się z ludźmi, którzy ewidentnie sprowadzają je na złą drogę? Czy mamy jakikolwiek wpływ na wybór przyjaciół przez nasze nastolatki?
Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał. Jednak czego Jaś powinien się nauczyć? Komu przysługuje prawo decyzji o tym, czego nauczać i czego powinno się uczyć?
Antek to leń i awanturnik od urodzenia. Gdy był noworodkiem, to albo spał (leń), albo płakał (awanturnik). Teraz wygrywa mecze piłkarskie – „a lekcje jak leżały, tak leżą”.
Ponad 40 proc. polskich dzieci do 2. roku życia korzysta z tabletów i smartfonów, co trzecie robi to codziennie. Im dzieci starsze, tym odsetek ten większy. Psycholodzy biją na alarm.
W Polsce rośnie liczba dzieci ze zdiagnozowanym ADHD. Skąd to wynika i jak pomóc nadaktywnym dzieciom?
Najnowsze badania pokazują, że sześciolatków nie warto wysyłać do szkoły. Mają wówczas o wiele gorszą zdolność koncentracji, mniejszą samokontrolę i większą podatność na ADHD.
Emocjonalne dyskusje czy wręcz kłótnie są normalnym elementem okresu dojrzewania. Czy możemy swojemu dziecku pomóc lepiej radzić sobie w sytuacji konfliktowej?
-15%
Bestseller
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki