Czytanie na dziś:
Może w jakiejś bliżej nieokreślonej przyszłości pojawią się pomysły, byśmy to nie my głosowali, lecz aby robiła to za nas sztuczna inteligencja
Z Martą Modrzejewską rozmawia Małgorzata Bilska
Smartfony na trwałe zmieniły sposób komunikacji i społeczne relacje, a pokolenie schylonych głów jest faktem. Ze ścieżki technologicznego postępu nie da się zawrócić. Ale co zrobić, by nastolatkowie nie zabrnęli w ślepy zaułek?
Temat uczłowieczenia sztucznej inteligencji to główny motyw filmów science fiction. Do odczuwania emocji i empatii robotom wciąż daleko, tymczasem jednak okazuje się, że posiadają coraz większe zdolności do kreacji.
Komputery, tablety, smartfony. Czy urządzenia elektroniczne pomagają w nauce, czy jej przeszkadzają? Jak z większością spraw odpowiedź brzmi: to zależy.
Ponad 40 proc. polskich dzieci do 2. roku życia korzysta z tabletów i smartfonów, co trzecie robi to codziennie. Im dzieci starsze, tym odsetek ten większy. Psycholodzy biją na alarm.
Któż z nas słyszał o Shell Eco-marathon? Zapewne niewielu. Wydarzenie to nie odbiło się szerokim echem w mediach, a szkoda, gdyż jest jednym z najważniejszych konkursów inżynieryjnych na świecie.
To, co zadziwiało kilkanaście lat temu w filmach science fiction, dziś stało się rzeczywistością. Rozwój technologiczny wciąż przyspiesza. Wystarczył rok, by powstały kolejne wynalazki i nowe rozwiązania.
Katechizm na iPada, SMS z nieba, Biblia na komórkę to tylko niektóre z dostępnych aplikacji. Programiści wciąż prześcigają się w pomysłach.
Kilkadziesiąt lat temu zachłysnęliśmy się rozwijającymi się szybko technologiami. Tyle że wtedy młody człowiek wchodził w cyfrowy świat, będąc już ukształtowanym edukacyjnie i w relacjach z ludźmi, a dziś dzieci praktycznie od razu podlegają wpływom nowych...
-67%
-19%
-15%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki