Czytanie na dziś: Ez 1, 2–5.24–28c; Mt 17, 22–27
Synodalność wymaga fundamentalnej zmiany perspektywy w postrzeganiu współ-brata i współ-siostry. Świadomie użyłem zapisu z dywizem, aby wzmocnić optykę wspólnotową, która stanowi punkt wyjścia dla synodalności. Na czym winna polegać ta fundamentalna zmiana?...
Rozmowa z Aleksandrem Bańką - liderem Centrum Duchowości w Tychach; filozofem (dr hab., prof. Uniwersytetu Śląskiego), politologiem. Delegatem Kościoła w Polsce na otwarcie procesu synodalnego w Rzymie.
Promowane przez Kościół w Polsce wydarzenia ekumeniczne i międzyreligijne wciąż nie zadomowiły się w pamięci ogółu katolików.
Dla prawie połowy Polaków Kościół jest miejscem, w którym się odnajdują, a dla niewiele mniejszej grupy jest instytucją odległą.
Kończący się diecezjalny etap synodu o synodalności oznacza, że pojawiają się kolejne syntezy z przebiegu prac. Ile można z tych syntez wyczytać?
Nie mogę zgodzić się z głosami niektórych publicystów, mówiących o klęsce Kościoła w Polsce, przytaczających liczby, wskazujących na nikłe zainteresowanie synodem
W poprzednim numerze, w pierwszej części podsumowującej synod, mówiliśmy o działaniu Ducha Świętego w synodzie – o tematach, które dla wielu diecezji okazują się wspólne. Teraz wybrzmieć muszą problemy, z jakimi będziemy się musieli zmierzyć.
Z syntez synodalnych wyłania się zadanie bynajmniej nie nowe: praca nad wprowadzeniem w życie tego, co zawarli w dokumentach Soboru Watykańskiego II ojcowie soborowi.
Są tematy, o których na synodzie nie chcieliśmy bądź nie umieliśmy mówić. To właśnie one pokazują, o czym rozmawiać powinniśmy najpilniej.
-71%
Bestseller
-15%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki