Czytanie na dziś: 1 Kor 9,16–19.22–27 Łk 6,39–42
Rozmowa z Anną Zamecką, reżyserką filmu dokumentalnego Komunia, który był na krótkiej liście 15 kandydatów do tegorocznego Oscara.
Niedawno dobiegła nas wieść o śmierci reżysera Václava Vorlíčka uznawanego za króla czeskiej komedii. Król wprawdzie odszedł, ale czeskie poczucie humoru ma się dobrze. Bo jest niezniszczalne. Choć nie zawsze zasadza się na tym, co my tu, nad Wisłą...
Jeszcze jedna historia o narkomanie, który wydźwignął się z nałogu poprzez sport? W filmie Najlepszy Łukasza Palkowskiego najważniejsze jest schowane na drugim planie.
Kino Patryka Vegi i jego sposób mówienia o polskich sprawach budzi rekordowe zainteresowanie. Jest nad czym zapłakać.
Z filmoznawcą o. Michałem Leganem o różnicy między kinem religijnym a chrześcijańskim rozmawia Natalia Budzyńska
Film François Ozona to coś więcej niż miłosna opowieść. To pytanie, dlaczego młodzi mężczyźni rzucają się sobie do gardeł. I ile warta jest Europa, która wyrywa im z rąk skrzypce, by wcisnąć karabiny?
To niewielka sztuka pokazać w kinie, jak przebiegała operacja militarna. Sztuka sprawić, by widz przejął się kampanią, która jest tylko datą w zakurzonych podręcznikach historii. Autorowi Dunkierki się to udało.
Tylko dwa tygodnie dzielą nas od momentu, gdy religia zagości na ekranach telewizorów. Może już teraz warto wybrać, co obejrzymy i czy w ogóle warto włączać telewizor?
Po latach milczenia i życia na artystycznym wygnaniu, Mel Gibson wraca z filmem, za którym Ameryka będzie szaleć, bo jest w nim wszystko to, co Amerykanie lubią najbardziej. Ojczyzna, wiara, odwaga i patos.
„Chodzi o to, żeby przeżyć coś, przeżyć, wie pan?” – tak tłumaczył inż. Mamoń z Rejsu Jankowi Himilsbachowi, po co się chodzi do kina. Okazuje się, że można mnóstwo „przeżyć” nawet na filmach sprzed stu lat, w dodatku niemych.
-15%
-95%
-19%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki