Czytanie na dziś: Pwt 6,2–6 Psalm: 18,2–4.47.51; Hbr 7,23–28; Mk 12,28b–34
Katolicy mogą różnić się w podejściu do wielu spraw – choćby w ocenie najnowszej historii Polski. Wbrew pozorom jest ona bardzo skomplikowana.
Brzmi niesamowicie, ale to prawda: 31 października w luterańskiej katedrze w szwedzkim Lund papież i ewangeliccy duchowni uczczą 500-lecie reformacji. To wydarzenie daje do myślenia. Budzi nadzieje, ale i obawy.
W carskiej Rosji próby pogodzenia drogi wiary z drogą rozumu prowadziły nielicznych, lecz wpływowych Rosjan w osobliwym jak na prawosławny kraj kierunku – ku katolicyzmowi.
Luteranin, prawosławny, katolik – trzech biskupów w szczerej rozmowie opowiada, co ich łączy, a co dzieli.
Kościół katolicki w Chinach jest jak niemowlę, które po długim okresie odstawienia od piersi znów dostało pokarm. Ujawnia oznaki odzyskiwania sił, a jednocześnie wzbudzające niepokój słabości – mówi o. Paul Han z Chin.
Czy w czasach prześladowań chrześcijan prowadzenie dialogu z muzułmanami ma sens? Według Benedykta XVI tak, bo od niego zależy nasza przyszłość. Razem powinniśmy powstrzymać falę fanatyzmu.
Rozmowa z prof. Andrzejem Friszke, historykiem i członkiem IPN, o losach inteligencji katolickiej po II wojnie światowej .
W przyszłym roku minie 1050 lat odkąd Polacy przyjęli chrzest od Czechów. O ile jednak nasz kraj uchodzi za jeden z najbardziej katolickich na świecie, o tyle nasi południowi sąsiedzi są w tej dziedzinie jakby na drugim biegunie.
Korea Północna nie uznaje prawa do wolności religijnej i jest to jedna z głównych zasad funkcjonowania państwa.
Przez prawie 10 lat był kapelanem Elżbiety II. Opuścił Kościół Anglii, bo uważa, że jego wspólnota utraciła własną tożsamość. Swoje miejsce odnalazł w Kościele katolickim.
-15%
-64%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki