Czytanie na dziś:
Uczniowie za nimi nie przepadają, a wielu ściąga je z internetu. Coraz częściej w dyskusji na temat szkoły pojawia się pytanie, czy zadania domowe to nie przeżytek.
Rozmowa z prof. Stanisławem Dylakiem o tym, czego szkoła nie daje uczniom, a co mogłaby dawać
Reforma edukacji staje się faktem. Od września 2017 roku wygaszane będą gimnazja, szkoła podstawowa będzie mieć 8 klas.
Reforma edukacji pociąga za sobą koszty społeczne. W tej sprawie władza może chcieć skorzystać z prezydenckiego weta i rakiem się z niej wycofać
Muzułmańskie elity doskonale wiedzą, że motywacja religijna staje się dziś paliwem dla ekstremistów
Planowana reforma oświaty zaczyna nabierać coraz bardziej realnych kształtów. A co to oznacza w praktyce dla wiejskich szkół? Oświata na wsi zmaga się przecież z innymi problemami niż w mieście.
Pozwala dziecku dojrzeć emocjonalnie, wyzbyć się szkolnych lęków, zbudować głębokie rodzinne relacje. Dla wrażliwych dzieci chcących rozwijać swoje talenty edukacja domowa może być dobrą alternatywą wobec systemowej szkoły.
Ogłoszone przez minister edukacji zmiany w szkolnictwie są tylko i wyłącznie zapowiedzią, a nie gotowym projektem. Najgorsze jest to, że nadal nie wiemy, jaki jest cel edukacji młodych pokoleń.
Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał. Jednak czego Jaś powinien się nauczyć? Komu przysługuje prawo decyzji o tym, czego nauczać i czego powinno się uczyć?
Wszystko zaczęło się 10 lat temu, kiedy do prowincjała pijarów przyszło czterech ojców. Rodzice ci zaproponowali utworzenie w Poznaniu nowej szkoły katolickiej.
-15%
-67%
-70%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki