Czytanie na dziś:
Społeczny wizerunek księdza jako „funkcjonariusza” Kościoła wyraźnie się pogarsza. Kto jest temu winny? Jakiego kapłana chcą ludzie, a jakiego chce widzieć teologia katolicka?
Doświadczenie Jana, Tomasza i Marii Magdaleny wskazuje, że wiara popaschalna będzie się opierała na nowym rodzaju znaków – na chuście grobowej, apostolskim świadectwie Magdaleny, a przede wszystkim na słowie Pisma.
Współcześni Europejczycy są przekonani, że nie potrzebują zbawienia. Nie szukają go więc także w Kościele. I to jest istota współczesnego kryzysu wiary.
Pięćsetlecie reformacji nie jest w Polsce rocznicą, którą zbyt wielu zawraca sobie głowę. A szkoda, bo można by się przy okazji wiele nauczyć.
Wyparcie się wiary przez jednego księdza mogło ocalić wielu Japończyków. To bardzo przewrotna metoda, przemyślna w swojej diabelskości
Charyzmaty też mają swoją żywotność. Niektóre rodzą się w odpowiedzi na potrzeby duchowe czy społeczne, inne się wyczerpują. Trzeba być na to wyczulonym
Na statystki łatwo zobojętnieć. O wiele trudniej zobojętnieć na konkretny ludzki los
Ignorowanie w duszpasterstwie zmieniających się warunków życia byłoby błędem. Ale uwzględnianie tej zmienności nie może być ważniejsze od prawdziwości liturgii
Wiara to wolność i posłuszeństwo w jednym. Nie jest ona ani anarchią woli, ani bezrozumną uległością
Niektórzy uważają, że sens mają jedynie takie działania, które przynoszą jakieś bezpośrednie korzyści. Stąd blisko już do utylitaryzmu
-70%
-15%
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki