Logo Przewdonik Katolicki
zdjecie

Błażej Tobolski

Redaktor odpowiedzialny za dodatek poznański

Absolwent teologii i historii na UAM w Poznaniu

Zareklamować powołanie?

02.01.15r

W internecie można obejrzeć setki tysięcy amatorskich filmików. Jednak spoty powołaniowe to wciąż jeszcze rzadkość.

„Chcę być księdzem...” to tytuł filmiku opublikowanego właśnie na YouTube. Przygotowali go klerycy z wrocławskiego seminarium, którzy krótko i niebanalnie mówią o swoim powołaniu, o tym dlaczego chcą być księżmi. „Bo chcę grać w drużynie Jezusa Chrystusa” – przyznaje kleryk łapiąc piłkę do koszykówki. „Bo chcę docierać do ludzi z Dobrą Nowiną” – mówi alumn na rowerze, a inny, w czapce i fartuchu kucharskim stwierdza, że chce karmić ludzi Jezusem Chrystusem...
Czy w świecie, w którym zewsząd docierają do nas reklamy wszystkiego, potrzeba nam jeszcze takiej „reklamy”? Przecież powołanie to sprawa tak intymna, rozgrywająca się w sercu człowieka, że wszelkie skojarzenie z marketingiem budzi wewnętrzny sprzeciw.
Z drugiej jednak strony, skoro reklama i popkultura narzucają nam, bardzo nieraz nachalnie, różne wzorce życia, często przeciwne Ewangelii, to czy my jako katolicy nie powinniśmy promować modelu ewangelicznego? Droga powołania kapłańskiego jest przecież jedną z życiowych dróg, tak samo naturalną jak małżeństwo. Dlaczego więc nie pokazywać innym, że warto iść także tą drogą? Jednych pociągnie świadectwo księdza na ambonie, innego przykład kleryka podczas letnich rekolekcji ministranckich, a ilu zastanowi się nad tym wyborem po obejrzeniu spotu na YouTube? W końcu mamy XXI w. i nowe możliwości, także ewangelizowania.
Po trzech dniach filmik wrocławskich kleryków ma już ponad 5 tys. odsłon. Ziarno zostało zasiane i to w bardzo nowoczesny sposób!

 

Komentarze

Zostaw wiadomość

 Security code

Komentarze - Facebook

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki